HÅLLBARHET
Vi stödjer FN:s
mål
för hållbar
utveckling
Agenda 2030
Mål 6
Förbättra vattenkvalitet samt
effektivisera vattenanvändning.
Mål 8
Verka för anständiga arbetsvillkor, skydda arbetstagares rättigheter och främja trygg och säker arbetsmiljö för alla. Upprätta hållbar ekonomisk tillväxt.
Mål 12
Främja hållbar konsumtion och produktion
genom att bl.a. minska mängden avfall.
Vi arbetar seriöst, metodiskt och hållbart Vår princip: Så skonsamt som möjligt
Varje anställd på Rahms får en miljöutbildning som syftar till att minimera vår påverkan på miljön. Rent vatten & avfall som bidrar till kretsloppet genom kompostering är självklarheter idag. Lika självklart är det att följa med i ny teknik och kontinuerligt anpassa våra tjänster, på så sätt hjälper vi våra kunder att påverka vår miljö positivt. Alla leverantörer ska vara godkända enligt våra normer och följa samma riktlinjer som vi gör. Vi släpper inte ut farliga ämnen i avlopp och i naturen. Våra tjänster är Svanen-certifierade av Miljömärkning Sverige. Våra ISO-certifieringar
tvingar oss att bli bättre
Vi är miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001 samt certifierade i arbetsmiljö
enligt ISO 45001. Vårt sätt att arbeta och vårt arbete för att
underhålla vårt ISO 14001-certifikat tvingar oss att
kontinuerligt arbeta med och förbättra vår dagliga
miljöpåverkan i all vår verksamhet. Och det gör oss lite
bättre, hela tiden, för dig som uppdragsgivare. En bra arbetsmiljö är ett måste
Våra anställda är vår viktigaste tillgång. Därför är det självklart att se till att deras arbetsmiljö och situation är så bra som möjligt. För dem som arbetar med oss är det bara naturligt med ergonomiska verktyg och en miljö som tar hänsyn till allas hälsa, både fysiskt och mentalt. Vi håller vad vi lovar, följer upp och ser till
att det förblir så
Kvalitetscertifieringen garanterar att du får den kvalitet du beställt och som vi lovat att leverera. Och i de fall det inte blir så, ser vi till att följa upp. Det har vi både system och rutiner för: Vi har rutiner för personalinspektioner, schema för uppföljning med dig
som uppdragsgivare, vi genomför kundundersökningar och
vi har mötesrutiner. Och i ärendehanteringsdelen av vårt
affärssystem Tengella dokumenterar vi alla orsaker för de fel
och brister som upptäcks. Uppföljning av avvikelser sker vid
operativa möten, så att vi kan reda ut vad som hänt och se
till att det inte händer igen.
och hållbart
Vår princip: Så skonsamt som möjligt
Varje anställd på Rahms får en miljöutbildning som syftar till att minimera vår påverkan på miljön. Rent vatten & avfall som bidrar till kretsloppet genom kompostering är självklarheter idag. Lika självklart är det att följa med i ny teknik och kontinuerligt anpassa våra tjänster, på så sätt hjälper vi våra kunder att påverka vår miljö positivt. Alla leverantörer ska vara godkända enligt våra normer och följa samma riktlinjer som vi gör. Vi släpper inte ut farliga ämnen i avlopp och i naturen. Våra tjänster är Svanen-certifierade av Miljömärkning Sverige.
Våra ISO-certifieringar tvingar oss att bli bättre
Vi är miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001 samt certifierade i arbetsmiljö
enligt ISO 45001. Vårt sätt att arbeta och vårt arbete för att
underhålla vårt ISO 14001-certifikat tvingar oss att
kontinuerligt arbeta med och förbättra vår dagliga
miljöpåverkan i all vår verksamhet. Och det gör oss lite
bättre, hela tiden, för dig som uppdragsgivare.
En bra arbetsmiljö är ett måste
Våra anställda är vår viktigaste tillgång. Därför är det självklart att se till att deras arbetsmiljö och situation är så bra som möjligt. För dem som arbetar med oss är det bara naturligt med ergonomiska verktyg och en miljö som tar hänsyn till allas hälsa, både fysiskt och mentalt.
Vi håller vad vi lovar, följer upp och ser till att det förblir så
Kvalitetscertifieringen garanterar att du får den kvalitet du beställt och som vi lovat att leverera. Och i de fall det inte blir så, ser vi till att följa upp. Det har vi både system och rutiner för: Vi har rutiner för personalinspektioner, schema för uppföljning med dig
som uppdragsgivare, vi genomför kundundersökningar och
vi har mötesrutiner. Och i ärendehanteringsdelen av vårt
affärssystem Tengella dokumenterar vi alla orsaker för de fel
och brister som upptäcks. Uppföljning av avvikelser sker vid
operativa möten, så att vi kan reda ut vad som hänt och se
till att det inte händer igen.