JOBBA HOS OSS
Tillsammans
gör vi skillnad
Min dröm är att resa jorden runt och lära mer om olika kulturer.

Ivana

Anställd på Rahms sedan 2018

Utbildad ekonom, läser engelska & svenska på fritiden.

Målet är att en dag bli driftledare.

 

Hur skapar man hållbara relationer?

Ett viktigt sätt är att vi alltid vidareutbildar oss och är uppdaterade på det senaste inom städ och miljö. Våra kunder förväntar sig att vi ska vara experter och för mig är det självklart att kontinuerligt utvecklas.

 

Hur skapar man trivsel på en arbetsplats?

Om man är glad och positiv så blir man bemött på samma sätt. Jag försöker alltid att vara positiv & professionell, ibland har man såklart tuffare dagar men för mig är det viktigt att inte ta med sig privata problem till jobbet.

En annan viktig sak för att skapa trivsel är att man ser varandra och tar hand om varandra. Det gäller både kollegor och kunder. Vi jobbar tillsammans och vi utvecklas tillsammans och ibland är ett leende det enda som behövs.

 

Hur gör du för att utvecklas i din yrkesroll?

Jag har lärt mig mycket under min tid på Rahms, jag lär mig nya saker varje dag och jag anstränger min för att hela tiden lära nytt. Det kan handla om små saker att förbättra eller att inspireras av mina kollegor.

 

Vad är det bästa med ditt jobb & Rahms?

Det har känts bra från första dagen på Rahms, jag kände direkt att jag hade hamnat rätt. Det känns som att jag hittat hem. Rahms är ett bra företag som tar hand om sina medarbetare, så är det inte överallt. Alla är justa och trevliga, mina kollegor är mina kompisar och vi hjälper varandra. Och om jag har problem så är det bara att ta det med min arbetsledare så löser vi det tillsammans. Alla pratar med alla, vi har inga hierarkier.

 

Vad betyder hållbarhet för dig?

Att man hela tiden försöker hitta lösningar som är bra för miljön, det kan handla om kompostering och  återvinning eller att vi alltid använder medel och maskiner med lite miljöpåverkan.

 

Vad betyder Proaktivitet för dig?

För mig betyder proaktivitet att alltid tänka hur på hur jag kan lösa ett problem på bästa sätt. Att leta efter lösningar som kan förbättra och förenkla för kunden.

 

Vad betyder Professionell för dig?

För mig handlar det om att ha ögat på det lilla, att inte slaviskt följa manualen utan att alltid tänka på resultatet. Att fokusera på de små sakerna som tillsammans kan göra en stor skillnad.

Jag älskar att möta människor

Ariel

Anställd på Rahms sedan 1997

Hur skapar man hållbara relationer?

Genom att se människorna runt omkring mig, att hälsa på alla och att alltid försöka sprida bra stämning. För mig är det även viktigt att ta egna initiativ. Om jag ser något som inte fungerar så löser jag det och kan jag inte lösa det själv så ser jag till att lyfta frågan till någon som kan det. Det spelar ingen roll om det ingår i mina arbetsuppgifter eller inte, jag är en problemlösare. Så är det bara.

 

Hur gör du för att utvecklas i din yrkesroll?

Jag har jobbat som städare sedan 80-talet och har hela tiden försökt att lära mig nya saker. Sedan har vi ju såklart utbildningar internt inom olika områden. Vid sidan av jobbet har jag gått flera olika utbildningar inom olika områden som elevassistent & säljare. Även om jag inte jobbar med det idag så hjälper det mig i mitt jobb på Rahms. Det gäller att vara nyfiken för att utvecklas.

 

Vad är det bästa med Rahms

Vi har ett nytt & fint kontor, det är ordning och reda och saker och ting fungerar. Men det bästa är att vi har en otroligt bra sammanhållning, vi hjälper & stöttar varandra. Det skapar en stämning som gör att man vill anstänga sig lite mer, att alltid göra sitt bästa – för kollegor och kunder.

 

Vad betyder Proaktivitet för dig?

Proaktivitet för mig handlar om att vara nyfiken och uppmärksam, att tänka steget längre och att inte bara göra det som står i arbetsbeskrivningen. Det handlar om att lösa problem som uppstår och kanske ibland redan innan de uppstår.

 

Vad innebär det att vara Personlig?

Jag är alltid personlig, oavsett vem jag träffar. Jag älskar människor och jag är en social person som mår bra av att träffa andra människor och vill dela med mig av min energi för att få andra att må bra.

Från Jazzklubbar i Europa till Norsborg

Jekaterina

Anställd på Rahms sedan 2009

Jobbar som teamledare på Rahms, tidigare turnerande jazzsångerska.

 

Vad betyder hållbarhet för dig?

Små saker i vardagen, att man samlar inköpen för att minska transporterna, att man inte slösar med våra resurser. Självklart också att vi använder produkter som är miljövänliga men det känns mer som en självklarhet idag.

 

Hur skapar man hållbara relationer?

Genom att vara lyhörd och flexibel.  Jag försöker också tänka ett steg längre för att se vad mina kunder kan behöva utöver det vi gör idag. Genom att alltid försöka utvecklas och göra saker lite bättre så tror jag att relationen med mina kunder blir bättre. Sedan handlar det om att vara rak och ärlig och behandla kunden som man vill bli behandlad själv.

 

Hur skapar man trivsel på en arbetsplats?

Det viktigaste för mig är att vi har arbetsledare som är tydliga, tillgängliga och som litar på en och ger en möjlighet att fatta egna beslut. Vi är ett team med där alla har olika roller och när vi har respekt för varandras kompetens och hjälper varandra då blir det bättre.

 

Hur gör du för att utvecklas i din yrkesroll?

Jag vidareutbildar mig löpande inom företaget för att hålla mig uppdaterad inom olika områden. Vidare så har jag en tät dialog med mina kollegor och arbetsledare och på så sätt hjälper vi varandra att utvecklas.

 

Vad är det bästa med ditt jobb?

Mina kollegor och min arbetsledare. Vi är ett tema som hjälper varandra, som stöttar varandra och som utvecklas tillsammans.

Nasr

Jag tränar för att kroppen & huvudet ska må bra!

Anställd på Rahms sedan 2018

Träning är viktigt för mig, jag mår bra av att träna och gör det varje dag. Utan träningen skulle jag inte kunna göra ett lika bra jobb.

Jag fick kontakt med Rahms via en kompis som sa att det var ett bra bolag där man fick lön i tid, där det var ordning & reda och trevliga kollegor. Det har jag inte ångrat.

 

Hur skapar man trivsel på en arbetsplats?

Man ska vara glad & trevlig med en positiv inställning.

För mig är det också viktigt att man alltid gör sitt bästa

Men lika viktigt att få kontinuerlig feedback – vad som är bra, vad som kan bli bättre.

 

Vad betyder Proaktivitet för dig?

Proaktivitet för mig ät att försöka ligga steget före och att lösa problemen innan de blir ett problem för kunden.

 

Vad betyder Professionell för dig?

Det betyder att man gör det man ska och man gör alltid sitt bästa. Man ska vara stolt över sitt jobb och det blir man bara om man gör sitt bästa!

Vill du också jobba med oss?

Vi söker alltid kontakt med bra medarbetare som vill ha ett bra jobb på ett bra företag. Vi erbjuder avtalsenlig lön och god arbetsgemenskap!

DRIFTLEDARE till vårt systerbolag, Adout AB

 

Älskar du att jobba med service och är en coachande ledare? Då ska du söka till Adout som växer och söker en ny kollega till vårt team.

Adout AB jobbar sedan flera år med OOH – Out of Home – dvs utomhusreklam i alla dess former. Vi har idag verksamhet i Storstockholm samt i Mälardalen, vi har för närvarande ett kontor i Stockholm och ett i Västerås. Adouts ambition är att växa och etablera sig i hela landet.
De senaste åren har varit mycket framgångsrika och vi behöver stärka vår organisation med rätt person, kanske är det just Dig vi söker?

 

Om tjänsten
Som Driftledare på Adout har Du varierande arbetsuppgifter både operativt och strategiskt. Du har ett tydligt ansvar att utveckla dina medarbetare, bygga starka team och matcha rätt person till rätt uppdrag.

Ditt ansvarsområde blir att ge våra kunder den service som utlovats, och lite mer, dessutom ska du coacha dina medarbetare till att varje dag göra sitt bästa på jobbet.
Att arbeta med bland annat arbetsmiljöfrågor, merförsäljning, utföra utvecklingssamtal och skapa resultat genom andra är en självklar del av ditt arbete.

 

Vi letar efter Dig som tycker om att jobba kundnära och trivs att röra dig ute på fältet hos våra kunder och medarbetare och strategiskt följa upp och utveckla vårt erbjudande.

Stora delar av vår service utförs nattetid och på helger vilket innebär att Du måste ha möjligheten att lägga viss del av din arbetstid på obekväma tider.

 

Vi har tydliga ramar och arbetsprocesser då vårt verksamhetssystem också är ISO- certifierat.
Vi använder affärssystemet Tengella som operativt verktyg för t.ex. schemaläggning och tidrapportering.

 

Hur är du som person?
Din personlighet präglas av mycket energi, glädje och engagemang. Att se utvecklingsmöjligheter och förmågor hos våra servicemedarbetare är en av dina styrkor då du dagligen utvecklar och coachar dina medarbetare hos våra kunder.

Du är bra på att skapa hållbara relationer och förstår att nöjda kunder och medarbetare är nyckeln till framgång, därför lägger du mycket tid på att hålla motivationen i Ditt team levande.
Som ledare hos Adout drivs du av att jobba mot mål.

 

Din personlighet, att du är lösningsorienterad, har stort driv och framåtanda är det som är viktigast. Vi är en prestigelös arbetsplats med mycket hjärta. Alla hjälps åt för att nå våra gemensamma mål i det dagliga arbetet och utifrån ett ekonomiskt perspektiv. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

 

Utöver detta ser vi gärna att du har:

• Erfarenhet från servicebranschen och brinner för kundupplevelse!
• Arbetslivserfarenhet som ledare
• Dokumenterad kunskap i Arbetsrätt, Konflikthantering, Arbetsmiljö och Ledarskap.

Att Du även har förståelse för svenskt medialandskap samt en viss kunskap om hur kollektivtrafik utövas ser vi som ett plus!

Anställningen är heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Lön och anställningsdatum efter överenskommelse.

Körkort är ett krav och vi tillhandahåller tjänstebil eller så kör man mot milersättning.

 

Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Operativ Chef Jonas Koch på telefon 070-244 52 00